Zakup, wdrożenie i uruchomienie systemu informatycznego eBOK

Zakup, wdrożenie i uruchomienie systemu informatycznego eBOK do obsługi Usług komunalnych Zakładu Gospodarki Komunalnej do zdalnej obsługi klienta

Celem jakim kierowaliśmy się przy budowie strony internetowej wraz z platformą eBOK było wzmocnienie komunikacji elektronicznej pomiędzy Zakładem Gospodarki Komunalnej,
a mieszkańcami i przedsiębiorcami, poprawa jakości i dostępność eUsług świadczonych przez ZGK, wzmocnienie stopnia cyfryzacji, rozwój eUsług publicznych w zakresie tworzenia nowych oraz podniesienia poziomu zaawansowania istniejących eUsług - zwiększenie bezpieczeństwa zasobów sektora publicznego - usprawnienie funkcjonowania administracji ZGK.

System w swojej funkcjonalności będzie obejmował Portal e-usług eBOK oraz moduł obsługi dokumentów, pozwalający na zarządzanie korespondencją - eDokumentami.
W ramach projektu powstanie Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, dzięki któremu Klienci usług Komunalnych będą mogli kontrolować rozrachunki, dokonać płatności. Utworzony System Portal usług eBOK będzie platformą dwustronnej wymiany komunikacji pomiędzy Klientem
i ZGK. 

ZGK będzie miał możliwość przygotowania odpowiedzi i odesłania jej w postaci elektronicznej Klientowi. Backoffice będzie narzędziem wspomagającym
i usprawniającym pracę organizacji ZGK, a tym samym zapewni funkcjonalność, umożliwi świadczenie Usług w sposób całkowicie elektroniczny.
Umożliwi przechowywanie, przygotowywanie i archiwizowanie dokumentacji. Funkcjonalność Backoffice będzie zawierała mechanizmy WorkFlow.
W ramach systemów zaplanowano integracje.
 

E-BOK - Klient będzie mógł zalogować się do swojego konta za pośrednictwem strony internetowej

Na swoim koncie każdy z użytkowników będzie miał możliwość:

Analizy własnego, ogólnego salda rozliczeń – w podziale na poszczególne, zdefiniowane przez Zakład, typy rozliczeń, usług lub tytuły rozliczeń;

Wgląd w listę własnych rozrachunków jak również informacji o płatnościach;

Uregulowania aktualnych i zaległych należności zgodnych z danymi rozrachunkowymi za pośrednictwem płatności online.

Podprocesy:

E-woda. W ramach projektu powstanie możliwość zdalnego odczytu dla kolejnych urządzeń pomiarowych, dzięki którym będzie można stworzyć platformę dla Klientów Zakładu. Platforma będzie miała służyć do: sprawdzenia aktualnej należności za: wodę.

Moje dane. Jest to podproces inicjowana przez użytkownika e-BOK (klient). Klient
po zalogowaniu do e-BOK (strefa klienta) ma możliwość przeglądania swoich danych osobowo-adresowych oraz e-mail, nr telefonów kontaktowych, w oparciu, o które są mu wysyłane dokumenty i powiadomienia oraz ma możliwość przesłania formularza ze zmianą danych osobowo-adresowych.

Moje umowy. W ramach podprocesu klient ma wgląd we wszystkie umowy, które zawarł, w szczególności, na jakie okresy i usługi.

Moje płatności. W ramach podprocesu klient ma wgląd w płatności, których dokonał.
Ma możliwość sprawdzenia czy poprawnie zarejestrowano jego płatności i jaki jest aktualny stan jego salda.

E-płatność. Podproces. Platforma e-usług Internetowego Biura Obsługi Klienta (e- BOK) ma umożliwiać dokonanie płatności za otrzymane faktury bezpośrednio z poziomu e-BOK.

Moje zużycia. W ramach podprocesu klient może wybrać urządzenie pomiarowe z listy swoich urządzeń i sprawdzić historię zużycia. Na tą historię składają się wszystkie odczyty, które były dokonane zarówno przez inkasentów, automatycznie lub zgłoszone bezpośrednio przez klienta. Klient posiada również możliwość podglądu faktur związanych z poszczególnymi odczytami.

E-powiadomienia Faktura. Będzie realizować automatycznie powiadomienia o fakcie wystawienia faktury elektronicznej do wskazanych odbiorców.